strange clouds

Idag hittade jag gammal jäst i kylen så större delen av dagen har ägnats åt bakning, med de få saker vi har hemma för tillfället. Det börjar bli dags för handling.
Men de största problemet var inte ingredienser utan det var att förstå sig på vår gasugn. Den ville inte få något klart med undervärmen och med övervärmen så fick bara översidan färg. Men lång tid med undervärmen på hyffsat hög värme så lyckades jag väl på ett ungefär tillslut. Så nu har vi ett bröd och något som ska bli skorpor. Väldigt osäker på om det någonsin kommer bli det. Men det var värt att testa i alla fall.
Denna ugn kommer ta ett tag att lära sig kan jag säga.
 
Men köttfärspajen jag gjorde till älskling och mig lagom tills han kom hem blev i alla fall bra. 
Om jag känner mig som en hemmafru?
Lite.
Har till och med vikt massa tvätt idag och lagt sååå fint i lådor och diskat ca 59000 gånger.
 
Men trivs faktiskt.
Skönt att få några dagars paus från jobbet. Närmare bestämt 4. På söndag är det dags igen.
 
Sen förutom mina vanligt 2 kvällar i veckan och var fjärde helg har jag ju fått en extra helg nu. Så två helger framöver blir det jobb. 
Så det är skönt att vara ledig nästan hela denna helgen och hinna spendera lite mer tid med sambo.
 
Men allt känns så fint, galet fint.
 
Imorgon ska vi åka till Floda och Antons föräldrar och stöpa ljus med en del människor. Ska bli galet kul!
 
Pusssss
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0