Så kan det gå...

Vet ni vad, ibland är det inte specillt kul att jobba i en mataffär. Särskilt inte när man först svinstressad sitter i kassan  och en kille kommer. Dum som man är leggar jag honom inte då han köpte två öl. Han såg ut som ca 20. Men nej, nej. Det var en leg-kontroll....... Då jag resonerat med mig själv under hela tiden han stod i kön huruvida jag skulle legga honom eller inte. Men dum som man är så gjorde jag inte det. Men det är sånt som händer.
Gick fram till honom när han kom tillbaka och så "Jag borde leggat dig va?" Hans svar, "Ja, det borde du nog gjort". Så gick därifrån småledsen och bitter på mig själv in i mjölkkylen. Skulle ta ner några berry-yoghurtar. Sådana där små enportionsförpackningar. Trodde jag fick tag i en kartong men tydligen var det två. Lutade den kartongen jag hade tag i, vilket ledde till att den andra kartongen som stod ovanpå som jag trodde var den jag höll i sakta men säkert gleeeeeed.... Ner på golvet. Typ 5 st burkar krossas och yoghurt sprutar lite överallt. Seriöst. Hittade skvätt på typ 1,5 meters höjd senare. Samtidigt har jag lyckats fånga en burk mellan kinden och axeln. Någon sekund senare fortfarande med armarna över huvudet hållandes yoghurt, en burk mellan kind och axel så ramlar ytterligare en burk, rätt i mitt huvud. Kändes som en serie. Typ tom och jerry eller något.
Visste inte om jag skulle skratta, gråta eller skrika.
Men efter några sekunder av tyst frustration försökte jag se komiskt på det hela. Ett helt litet rum fullt med yoghurt... Tog ett tag att städa upp, kan jag meddela.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0