Idol 2011


På något sätt så lyckades jag och Cicci komma in efter ca 20-30 minuters köande. En studioman kom och vinkade in oss och ett 50 tal människor till. När vi kommit in ställde han sig på ett bord och berättade för att göra det hela mer effektivt så fick vi gå före alla och vara de första som sjöng. Vi stod nästan längst bak i kön kan tilläggas eftersom vi kom dit ca kvart över nio.
Så ett liten jubel bröt ut och sen började kaoset. Vi blev förda genom en gång och kom fram till några människor som skulle ge oss nummerlappar och kolla leg. Var tydligen lite väl snabb för jag och Cicci var de absolut första upp till salen. Den var helt tom. Då slog det mig helt plötsligt att det var på riktigt och nervositeten började sätta fart. Inte så konstigt eftersom jag aldrig någonsin sjungit för någon annan än mig själv och webbkameran. Hann fylla i lapparna man skulle fylla i och sätta på mig nummerlappen sen ropade dom upp mitt nummer. Jag var nästförst. Snacka om att hjärtat började slå rejält. Satt och pratade lite med en kille och en tjej och småskämtade lite tills det var min tur. Då var hela jag helt skakis. Helsjukt var det. Trodde att jag var en sådan som var lugn som en filbunke. Haha.
Väl inne satt två män i 30-års åldern. De var verkligen jättesnälla och förstående mot mina darrande fingrar och skakiga röst. Min nervositet sabbade tyvärr allt för eftersom min röst var så darrig hörde jag själv att varje ton jag tog togs med världens vibrato. Okej, lite överdrivet kanske. Hatar vibrato kan tilläggas.
Kommer seriöst inte ihåg någonting av hur jag själv sjöng kommer inte ihåg och jag sjöng rätt text eller något annat. När jag var klar sa dem att jag var riktigt mysig och att jag absolut skulle fortsätta med musiken men att jag inte riktigt nådde höjden just nu.
Så jag tackade och gick med världens största leende och var så sjukt glad.
Fattar inte att jag verkligen gjorde det och det var något av det roligaste på länge. Synd bara att jag inte hann prata med så mycket människor eller sjunga upp eller något allt var så himla stressigt. Men kul.
Om det blir ett år till är jag absolut där. 100%.
Det är fortfarande världens kö kvar så hade ju jättetur.
Kommer vara enormt glad och hyper ett tag framöver.
Och nu vet jag verkligen att det är detta jag vill göra. For Real.
.
Puss och Kram alla Underbara <3
Har blivit ruskigt hes så det låter ju som det låter. Men här är i alla fall låten. Med lite fel ord och en hoppad rad. Men vad gör det? (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0