what would that feel like

Jag vill visa de som inte trodde jag var kapabel till något.
Jag vill visa dem att jag faktiskt kan.
Att jag kan bli något
Att jag kan göra något bra.
Den tysta blyga tjejen i klassrummet kunde höja rösten tillslut och stå upp och göra sig hörd.
Henne som ingen trodde det skulle bli något av
Bara att hon skulle försvinna i den mängd av människor som de flesta gör.
Men jag vill inte vara den blyga tjejen längre. Jag är inte henne.
Hon är borta. För längesedan.
Tjejen som satt tyst och sällan pratade när det var mycket folk omkring finns inte.
Jag tror jag kan. Jag tror jag kan klarar det. Jag är stark nog.
Jag vill testa mina vingar och se hur långt de bär.
Det kan bli ett magplask men sådant får man ta.
De som inte trodde jag var cool nog eller att jag bara var för konstig
för att klara av att slutföra något överhuvudtaget
,kunde inte ens säga en mening rätt.
Hon som skrattade konstant. Som de "coola" inte fann tillräckligt intressant.
Hon vill så mycket
Hon vill inte sitta kvar här inne längre.
Hon vill ut.
För hon vill visa att hon kan klara det.
Det som de andra har svårt att klara.
Jag vill få något att hända.
Frågan är bara hur och vad och när.
Men någon gång.
Då är det min tur.
Och det ska blir något bra. Riktigt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0