och en randig kind

Jag är trött.
Vll bara lägga mig ner.
Men innan jag gör det så tänker jag skiva något trevligt här. Mer eller mindre trevligt. Okej, ta bort trevligt. Detta är ett inlägg.
Det var ju mattenationella idag igen. Tror faktiskt det gick rätt bra. Det kändes bra i alla fall.
Efter bamba så gick jag och Emma bredvid varandra in genom dörren till skolan och då kommer det fram en liten klunga 6:or som säger
"Är ni tvillingar?" Jag tror både jag och Emma blir lite förvånade så detta blir vårt svar.
Jag "Nej, det är vi inte"
Emma "Vi är väl inte lika"
Jag "Jag tycker vi inte är lika alls"
Emma "Herregud"
Sen gick vi. Allt blev såå dumt samtidigt lite roligt. Men Emma och jag är inte lika på något sätt så det var vi tvungna att fnissa åt ett tag framåt. Det är ju inte roligt på något sätt. Men ändå.
Sista lektionen så hade vi matte och eftersom vi varit så duktiga och gjort nationella på morgonen fick vi plumpa.
Jag var så sjukt trött så jag satt och skrattade hela lektionen åt tärningarna ändå tills våran lärare sa till mig och mina vänner att inte låta så mycket. Men hon har tydligen inte insett hur skoj det är när någon får två 1:or och två 5:or på ett slag. Jag vet inte heller vad det var som var roligt. Men som sagt jag var trött.
Sen så gick jag, Emma och Cicci hem till Sandra.
Eftersom Cicci fortfarande hade kvar sitt svarta hår från igår (hon var Salander "Män som hatar kvinnor") så var vi tvungna att skölja ur det bara för att hon inte kände för att vara gråhårig. Det hade blivit grått jaaa.
Det börjar med att vi inte får igång duschen och slutar med att jag sitter i badkaret i ett långt linne och försöker få ut färgen från Cicci som lutar sig över den vassa badkarskanten. Jag var svart sen. Haha.
Vi bakade samtidigt muffins och gick sedan ut och satte oss på en stor stock och åt. Det blev kanske lite för många muffins men det är väl alltid trevligt?!
Det var faktiskt riktigt skönt. :)
Det dära problemet med radmatningsmojen gäller fortfarande på macen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0