All I ever wanted

Gubbar som sitter och hinkar i sig sprit på bron varje höst
10 åriga wannabe fjortisar pushar upp sina icke existerande bröst
Andra sitter bara inne var dag
Smuttar på colan som dom har i sitt glas utan några misstag
Allt bara rullar på
Alla mår bra om himlen är blå


Stressiga människor som pratar i sin mobil
Ingen är riktigt stabil
Springer hit
Springer dit
Vad är det som händer
Det är ingen som vänder
Ingen kan med att säga stopp 
Allt behöver inte alltid vara på topp 


Ibland droppar regnet ner
Men ibland är det ingen som ser
Vissa får aldrig nog
Klarar inte av all skog
Vill bara ha mer och mer
Det är det enda de ser
Bergen reser sig högt över marken
Jag ser par som går i parken
De stannar ibland och ser varandra djupt i ögonen
Kan stå kvar till morgonen


Man försöker vara så bra som möjligt
Det skulle kunna vara löjligt
Att man inte kan lita på sig själv
Kunna kolla på varje älv
Mynna ut i havet
Älska mig är det ända kravet.


Någon står på scenen och sjunger en sång
Livet har sin gång
Katten ligger och spinner på stolen
Näcken spelar på fiolen
Nu har gubbarna druckit upp
Är det dags att starta nästa grupp


Ljusen har precis blivit tända
Allt kan hända
Vågar du
Jag tror det är dags nu
Våga säga som det är
Det är bara jag här...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0