Valet

Hoppas ni röstade igår!!!!!
Igår var första gången jag fick göra det. Första gången lilla jag får göra min röst hörd.
Varför inte ens hälften av Sveriges befolkning röstar i detta valet, är något jag inte fattar. Att sedan klaga om hur resultatet blev, är ju ännu värre.
Är glad att det gick så bra för MP och F!. Samtidigt skrämmer det mig att SD fick så mycket. Vad är det för land vi vill ha egentligen?
Är alla människor inte lika värda? Ska man inte ge hjälp till de som behöver? Sträcka ut en hand?
Ska vi istället blunda åt fattigdom, krig och problem som händer i delar av världen. Ska vi säga nej till människor som flyr för sitt liv och skicka tillbaka dem till sitt land. Där de antagligen bara har missär eller till och med död att vänta.

Sverige. Tänk.
Vilket budskap vill ni skicka ut? Hur vill ni vara? Hur ska Sverige vara?
Ett land som säger nej? Ett land som låter rasism ta över?


Vad är detta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0