Vad hände egentligen förr året?!

Cirka en månad in på det nya året tänkte jag göra en liten årsresumé av det gågna året.
Kommer inte ihåg allt för mycket så lite för mig själv. Kan kolla tillbka apå bilder och arkivet här. 
 
Januari:
Var sjuk en hel del, antibiotika osv. Det var lite utgångar då jag blivit 18 o december.
Fick hem min balklänning. Övningskörde. Firade 11 månadersdag med Anton. Vi valde att fira den mer då årsdagen var en onsdag.Sedan var det skola, läxor och prov som var vardagen-
 
 
Februari:
Fortfarande sjuk, fick fler mediciner. Övningskörde. Tränade. Festade. Var på bröllopsfest. Fotade till projektarbetet. Och måandens bästa, 1 årsdag med min underbara pojkvän.
Annars var månaden lite ångestfylld.
 
 
Mars:
Övningskörde. Pluggade. Jobbade med projektarbetet. Ångesten började lätta. Blev sjuk igen. Utredningen om min käke tog sin början med att jag gick till skolsyster. Mormors brors fru gick bort.Både mormor och morfar lades in på sjukhus. Lunginflammation på båda. Morfar gick bort den 29 mars. Min älskade, fina, underbar morfar.
 
 
April:
Anton spenderade dagarna efter morfars bortgång tillsammans med mig och i stort sett hela påsken. Körde lite bil. Valde låtar till morfars begravning. 2 begravninvar denna månaden. Var med människor som fick mig le. Årrets första fika på uteservering. Fick hem studentklänningen. Fick studentmössan. Spenderade mycket tid med Anton.
 
 
 
Maj:
Lite utgångar då och då i början. Lyckades få till en ypperligt fin solbränna. Mormor började friskna tilll riktigt bra. Gjorde ett antal nationella prov. Tränade. Värmen börrjade komma. Fick finally en riktigt tid för min käke hos odontologen. Fick reda på att jag var överrörlig. BAL! Blev fint sminkad och fixad i håret av Josefin. Hade mitt sista psykologmöte. Drack vin ute med fina vänner, Pluggade massa körkortsteori. Åkte och överraskade Anton på mållinejn när han cyklat ett cykellopp på 15 mil. STUDENTEN!!!!! Lyckan när dörren öppnades och man fick springa ut. Känslan av frihet. Lyckaan. Var på kompisars studentskivor.
 
 
Juni:
Var på flera studenskivor. FICK KÖRKORT!!! Klarade både teori och uppkörning på första försöket(!) Fick ett samtal till mig som berättade att jag fått LÄGENHET!!!!!! Mormor flyttade till det äldreboendet hon nu bor på. Jag och Anton åkte och kollade på lägenheten och bestämde att vi ville bli SAMBOS!!!
Anton cyklade vätternrundan (30mil!!!) Firade midsommar med sysslingar och älskling. Jobbade. Var på hemmafester. Belv sedan sjuk igeeeeen. 
 
 
 
Juli:
Jobbade på. Första del av månaden utan röst. Röntgade käken. Satt på Snikens kulle och lyssnade på konsert. Åkte iväg och paddlade med Anton i 3 dagar. Lyckades bli lite brun. Bilade  sedan runt i Skåne med Anton i 5 dagar. Underbar vecka! Vi bodde på hotell en natt i Malmö. Resten av dagarna spenderades nätterna på vandrarhem och sista natten tältade vi. Badass! Sedan var det mestadels jobb. Och när jag inte jobbade var det att njuta av solen om den fanns.
 
 
 
Augusti:
Kom igång med träningen igen. Anton och jag skrev kontrakt på vår lägenhet. Vi började fixa inför flytten. Köpte saker. Började packa ner saker i mitt rum. Festade, Kollade möbler. Köpte soffa. Målade och slipade på stolar vi fått.
 
September:
 Fick nycklarana till lägenheten!!! Målade väggar. Städade. Plockade ihop det sista i mitt rum. Flyttade saker i omgångar. Fick fast jobb. Var inte längre bara en sommarvikakrie. hängde på IKEA. Anton fyllde 22. Överraskade honom i vår lägenhet med paket och blommor. Sedan var det restaurang med hans familj. I slutet av månaden var det enbart sängen kvar att flytta. Tillslut flttades även den. HEMIFRÅNFLYTTAD!!!
 
 
Oktober:
Nyinflyttade! Fixade massa med lägenheten denna månaden. Jobbade på. Fick lära mig vad man gör i mjölkylen. Även denna månaden spenderades det en del timmar på IKEA, Åt på restauranger några gånger med mor, vänner och Anton. Gjorde äppelmos hemma hos föräldrarna. Var på bank-mäte och fixade gemensamma konton. Njöt att ha en egen lägenhet. Njöt av att ha världens bästa sambo!
 
 
November:
Lägenheten visades upp en hel del. Massa vänner kom och hälsade på. Blev förkyld. Tränade en del. Stöpte ljus med Antons släkt. Fikade mycket. Vad hände mer egentligen?! Jag jobbade... 
 
December:
Gick på Håkan-konsert tillsammans med Agnes. Fyllde 19 år. Hade släkt och familjevänner-frukost-brunch-kalas hemma hos föräldrarna. Shoppade julklappar. Var på pepparkaksbak hos Antons föräldrar. Var på Liseberg ett antal gånger. Fick pussar under en mistel. Var med vänner. Julen firades hos föräldrarna. Jag och Anton på varsitt håll. Myste med fina människor på juldagen. Nyåret firades in hos Shawn. Med fina vänner, god dricka och tacos. Fick min första riktiga nyårskyss. 
 
Året har varit så mycket upp och ner. Både det bästa och det som gjort att det blivit till ett mediokert år. Men så otroligt mycket fina och positiva saker har hänt. Har mått så bra det senaste halvåret, självklart med vissa dippar.
Det har varit fina månader. Det är galet vad lite jag egentligen kommer ihåg. Från de månader jag inte uppdaterat så kommer jag inte ihåg mycket alls. Mer än det vardagliga.
De senaste månaderna har det ju mestadels varit mycket med lägenhet och jobb. Att ställa om ifrån att bo hos föräldrarna till att klara sig själv. Mer eller mindre. Är ju inte själv nu. Har ju sambo. Underbara, fina sambo <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0