semestern över

Där var min semester över, mina tre veckor. Har gjort så mycket fint, på min första semester någonsin.Nu har jag, nyss hemkommen, lagt mig i sängen med någon dricka, lyssnandes på Håkan och bara ligger, bara myser, bara tänker.
Är ensam hemma. Detta är första gången jag sover ensam hemma i detta huset. Så himla omogen som tycker det är jobbigt, som gråter då och då när sambon är borta, som finner sängen som den bästa platsen som finns.

Ibland kan jag bara undra hur det kommer sig att jag fått så mycket fint. Något jag verkligen inte är värd. Hur kommer det sig att jag fick lägenhet, tog studenten, fick körkort och jobb inom loppet av två veckor. Jag som alltid tyckt att livet behandlat mig orättvist har äntligen förstått hur mycket jag egentligen har.
Men nu, just nu, är det du och jag Håkan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0