I won't give up

Okej, måste bara lägga mig i lite i allt nu.

Efter nyår så börjar ju väldigt många människor med sina nyårslöften "ett hälsosammare liv", "gå ner i vikt" osv.
Det går massa reklam om olika bantningsdieter på TV:n och även på internet så dyker reklam upp.
Jag bara stör mig just nu.
Vikten är en siffra. Bara för att man väger 60, 70 eller 80 behöver det inte betyda att man är ful eller fet.
Okej, det är onyttigt att vara för stor men det är lika farligt att vara för smal. Allt detta blir en fix-ide. Tro mig jag vet.
Om man vill gå ner 5 kg säger vi kan ma fortsätta rasa utan att man vill. Det ger mig lite panik.

Men vad har jag att säga till om egentligen? Har inte haft problemet, varit besatt av vikten har jag varit... Men har ändå alltid eller de senaste 10 åren varit underviktig och går ner i vikt varje vinter. Går ner brutalt lätt utan anledning egentligen.
Så mitt mål är nu att gå upp till 55 igen. 2-3 kg ska jag klara!
Jag vill bara meddela att det inte alla som kämpar för att gå ner i vikt, de finns de som faktiskt vill gå upp, som kämpar lika mycket.
När min mor konstaterade för någon dag sen att jag var en mager skrika satte det sig verkligen i huvudet. Vill inte att m ina höftben och nyckelben ska sticka ut såhär mycket, vill att mina jeans ska passa i låren igen.
Jag vill vara hälsosam, inte mager.

Så till er som kämpar, kämpa på. Men låt det inte gå för långt. Hellre hälsosam. Hälsosam är det man ska gå efter. Var nöjd som du är. Ingen är som du och du är fin som du är! Jag lovar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0