Ledig dag

Går just nu på stresslevel 100 på en skala upp till 10. Jag vet inte varför, men är ständigt stressad. Känner hjärtat slå på lite för snabbt och hjärnan går på högvarv, likaså kroppen.
De på jobbet har börjat kommentera det hela, att jag måste lugna ner mig, andas. Men just nu går det inte.
Tackade nej till jobb idag då chefen ringde för att jag kände att jag behövde andas ut och försöka ta det lugnt, går det bra? Inte ett dugg.
Ska försöka mig på att stretcha lite och göra avslappningsövningar.
Det tror jag kan vara bra både för stressen och för min mensvärk som funnits där i lite drygt en vecka nu. Kul, nu kan jag visserligen fungera som en normal människa med den. Men var ute på en promenad med Anton för någon dag sedan och fick sådan kramper att jag var tvungen att sätta mig ner på huk eller lägga mig på närmsta bästa el-skåp. Jag skojar inte.  Stackarn har fått massera mig och ta hand om mig, då jag varit allmänt ynklig och tyckt synd om mig själv då det varsom värst för några dagar sedan. Alltså fyyyyy. 
 
Idag är jag som sagt ledig mer eller mindre, vilket känns så välbehövligt. Jag håller på att baka bröd just nu i skrivande stund och plockar lite i hemmet. 
Ikväll blir det lite träning när Anton slutat och en sväng förbi mormor för att fixa hörlurar till hennes TV och lämna tillbaka hennes klocka som mor och jag bytte batteri på igår. (Inte själva kan tilläggas)
 
Så nu vet ni vart ni har mig.
Runt-flängandes i hemmet, stressad. Seriöst. Har ni något bra tips på hur jag lugnar ner mig så skriv, snälla skriv.
Hade tagit ett bad om jag hade haft ett badkar, men nu är så inte fallet. Haha.
Nu har brödet jäst klart.
Hoppas ni har det fint!
Såhär fint var det utanför oss för någon dag sedan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0