times like these, you learn to live again

Igår kväll var jag på mor/dottermiddag med min mor och Josefin och hennes mor. Vi åt på La Terazza.
God mat, men ännu bättre sällskap. Efter mat och efterrätt åkte (Josefin körde oss alla) de alla med till lägenheten och kollade på den och stannade, myste och pratade ett tag.
 
Lagom mätt gick jag och sambo sedan och la oss efter vi beställt 2 lampor. Det vi saknat mest i hemmet har varit en hallampa och en vardagsrumslampa (i taken), så nu är även det gjort. Så om någon dag har vi dem här hos oss.
 
Idag har jag varit lite halvseg, tog det lugnt i morse, sedan blev det lite mer fart på mig, gjorde mat, dammtorkade och dammsög. Om knappt 45 minuter så ska jag möta upp Anton i stan och gå på vårt första möte till banken. Ska fixa gemensamma konton och lite sådant. Känner mig lite vuxen nästan.
 
Det är en rätt stor omställning från att få väldigt mycket servat hos sina föräldrar i jämförelse med att vara hemifrånflyttad, med en sambo som jobbar 7-16. Så blir att man får fixa själv innan det är dags att jobba, typ.
Men än klagar jag inte. Känns skönt att kunna sköta sig själv.
 
Nog om det.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0