Vad som händer i centrala Göteborg

Det händer en hel del när man är i stan ensam, så drar några saker som jag fortfarande sitter och fnissar åt som hände under gårdagen, natten och tidigt på morgonen.
Först inne på Pressbyrån för att köpa energidricka. Jag står nästlängst fram i kön, helt plötsligt hör jag någon säga bakom mig "Det var väldigt vad du var lång!!!!(med typ 15 utropstecken). Jag vänder sakta på huvudet och där står en medelålders man, kan tänka mig att han var någon berusad. Han upprepar återigen att han tyckte jag var väldigt lång och att ungdomar nuförtiden är så långa. Sedan går han så långt att han säger att jag bodre gå med i ett basketlag. Fnissandes svarar jag honom att jag får höra det ibland, men att basket inte riktigt är min sport, jag må vara lång och kan blockera rätt fint, men är för klumpig och har för dålig bollkänsla.
 
En lite halv rolig sak hände när jag satt och väntade på bussen vid 2-tiden. En kille i sällskap med 2 tjejer går förbi mig där jag sitter på en bänk innen i kuren. Killen kommer fram till mig hälsar, säger att jag var snygg, presenterar sig och tar i hand. Sedan börjar han beatboxa för mig. Står en halvmeter ifrån mig och stirrar mig i ögonen. Så håller han på i någon minut tills han frågade om det var bra. Jag svarade "Ja, det lät asbra". Då får man komentaren "Kan inte jag få ditt nummer, du var så snygg, så snälla numret". Svaret blev nej, han frågade om jag var upptagen och där blev svaret ja. Då gick han några meter bort till sina tjejvänner som stått och lett mot honom under tider tiden han stått framför mig. 10 minuter senare kommer min buss varav jag reser mig och ska gå förbi honom. Då ställer han sig i vägen för mig och undrar vart jag ska. Jag svarade "Jag ska slänga mitt hamnburgarepapper och på bussen som kommer där". Han släpper förbi mig och ger mig en kram(?). Då jag gått något steg så ropar han efter mig "Varför kan jag inte få ditt nummer, kan jag inte få det????", svaret blev återigen nej, "men bara som vän då?", ryckte på axlarna och gick på bussen med ett rätt stort leende på läpparna.
 
Två av flera random händelser som hände igår. 
Som sagt fnissar lite fortfarnde.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0