Livet <3

Åh, shit vad jag inte finns här alls just nu.
Men det är bara så mycket nu. Planerar inför flytten. Blev en brödrost rikare igår. Jag jobbar som en galning, passar på så länge jag har tider. 10 timmar igår och 10 timmar idag, det tröttar ut, särskilt när man jobbat dagarna innan och ska jobba imorgon med, 9 timmar. Men pengar. Pengar behövs verkligen. Ska på något sätt bli vuxen på riktigt. Inte bara 18 utan, vuxen. Sambo. Egen ekonomi. Självständig. JAg vet inte vad. Ibland undrar jag om jag klarar det.
Samtidigt längtar jag så det gör ont. En halv månad kvar tills vi får nycklarna. Så otroligt taggad på allt från att bestämma vad vi ska ha för mat i våra skåp, till att köpa möbler, möblera, måla om, sova första natten där, gå på toa första gången där, låsa dörren om sig, sätta om foton på väggarna. Allt. Verkligen allt. Och att få dela allt detta med den personen jag älskar mest i hela världen är helt underbart. Okej, behöver inte dela mina toabesök med honom. Dem håller jag gärna för mig själv...

När det inte har varit jobb eller fix inför flytten har jag varit med vänner och försökt slappna av. Skulle egentligen behöva åka upp till landet och bara andas ut på riktigt. Det är så full rulle. Hela tiden.
Men egentligen klagar jag inte. Mitt psyke behöver ha något att göra och det vet jag så detta är ju bara bra för mig. Men snart får det bli en liten paus.
Nästa vecka kanske?!

Men allt är bra, helt sjukt och underbart.
I Helsingborg den 22 juli. Den 22 juli var den dagen då morfar skulle blivit 95. Snart är det 5 månader sedan han lämnade oss. Tror aldrig att jag saknat någon såhär mycket, det gör ont. På hans dag strosade jag runt i Halland och Skåne större delen av dagen iförd hans hatt, för att på något sätt hedra honom och tänka lite extra på honom. I en hatt jag tog och fick för ett bra tag sen, som för just snart 5 månader sedan fick en extra stor betydelse för mig. 

Kommentarer
Postat av: Gela

Lycka till med flytten som sagt behöver ni hjälp är det bara att slänga iväg ett sms ;)

2013-08-16 @ 20:55:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0