Körlektionen

Förövrig så gick min körlektion riktigt bra. Körde på vägen som en äkta fartdåre, var uppe på 4:ans växel. Körde 70 km/h när man skulle köra 50 så kände mig redigt cool alltså. Stannade vid rödljus, åkte i rondeller, svängde runt som en galning, u-svängar, upp och nerväxlingar, krypkörning och akta oss för farthinder hann vi med idag. Misstaget idag var att jag höll på att svänga in i en stolpe, det blev för mycket på en gång. Att både hålla koll på gasen, bromsen och kopplingen samtidigt som man ska svänga och kolla i alla backspeglar så det blev kaos och pep till, vilket min lärare tycker är jättekul sedan sa han agera, inte bara reagera. För vet ju mycket väl vad och hur jag ska göra men min kropp lyder inte. Kan inte göra flera saker samtidigt. Är nog en äkta man.
Men annars så gick det jättebra. Var jättekul. Trots att jag var rädd för alla närliggande bilar och att jag råkade röra ratten då och då när jag växlade. Men vem gillar inte lite instabil körning.
Nästa lektion inbokad om 2 veckor då ska vi gå igenom dolda korsningar, detta kan bli intressant om man säger så.
Men det ska nog gå bra! (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0