Nothing you can take

För ett tag sedan hittade jag ett citat, eller vad man nu ska kalla det. Det fick mig att öppna ögonen. På något sätt. Jag är en sådan som tror att inget riktigt bra kan hända mig. Vågar aldrig ens hoppas. Tror att någon bara missat mig i farten. Att det är jag som tar skiten och ibland får en liten belöning för det. Men ingen stor som alla andra verkar få ibland. (Okej, nu menar jag inte att jag mår dåligt så. Utan att allt bara kan vara lite jobbigt då och då. Att saker händer ovanpå varandra så att det blir lite mycket för stunden bara)
.
I alla fall. Jag tror på något sätt att detta citat fick mig att få tillbaka hopp, bygga på det lilla som kanske fanns kvar där längst inne. För om man tappar hoppet så har man inget att sikta efter. Om man fortfarande hoppas och verkligen vill något så kan det hända. Hoppet är en början till en dröm som kan bli sann. Det kommer bli bättre.
.
Skiten kan vara lika jobbig nu ändå. Men jag tror att det kommer något bra snart. Något riktigt bra väntar på mig bakom ett hörn.
"Hope is a waking dream"
Det kanske inte låter så mycket i era öron. Men det betydde verkligen något för mig. Jag förstår hur detta låter i öron. Okej, detta låter inte. Ni ser det mer era ögon. Men jaaa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0